Nekeičiamos ir negrąžinamos tinkamos kokybės ne maisto prekės:
parfumerijos, kosmetikos ir tualetiniai gaminiai;
fotografijos ir kinematografijos prekės, spausdintos knygos, reprodukcijos ir kiti poligrafijos pramonės dirbiniai;
audiniai, kiliminės grindų dangos, išskyrus kilimus ir kilimėlius;
megzti ar / ir siųti vyriški, berniukų, moteriški arba mergaičių apatiniai drabužiai, naktiniai marškiniai, pižamos ir panašūs dirbiniai;
kūdikių drabužėliai;
pėdkelnės, kojinės, puskojinės ir kiti panašūs dirbiniai;
liemenėlės, juosmenys, korsetai ir panašūs dirbiniai;
perlai, brangakmeniai, taurieji metalai bei jų dirbiniai, išskyrus dirbtinę bižuteriją;
mašinos ir mechaniniai įrenginiai, elektros mašinos ir įrenginiai;
garso įrašymo ir atkūrimo bei televizijos vaizdo ir garso įrašymo ir atkūrimo aparatai;
antžeminio transporto priemonės, laivai, valtys ir plaukiojantys įrenginiai;
optikos, fotografijos, kinematografijos, matavimo, kontrolės, medicinos arba chirurgijos prietaisai ir aparatai;
laikrodžiai;
muzikos instrumentai;
ginklai ir šaudmenys;
baldai;
patalynės reikmenys;
šviestuvai;
žaislai, žaidimai, išskyrus sporto ir meškeriojimo reikmenis.
Netinkamos kokybės ne maisto prekių grąžinamas:
Kai nenustatytas prekės kokybės garantijos terminas – vartotojas reikalavimus dėl prekės trūkumų gali pareikšti per protingą terminą, bet ne vėliau kaip per dvejus metus nuo prekės perdavimo dienos.
Jei pardavėjo ar gamintojo nustatytas garantinis terminas trumpesnis nei 2 metai – vartotojas pretenziją dėl netinkamos prekės kokybės turi teisę pareikšti per nustatytą garantinį terminą, bet ne vėliau kaip per 2 metus nuo prekės perdavimo dienos.
Kai nustatytas garantijos terminas yra ilgesnis nei 2 metai – reikalavimai dėl daikto trūkumų gali būti reiškiami per nustatytą garantijos terminą.
Kaip kreiptis į pardavėją, įsigijus netinkamos kokybės prekę?
Vartotojas, įsigijęs netinkamos kokybės prekę, pastebėjęs prekės kokybės trūkumus ir manydamas, kad jo teisės buvo pažeistos, į pardavėją nurodydamas savo reikalavimą kreipiasi raštu.
Vartotojas, raštu kreipdamasis į pardavėją turi teisę pareikšti vieną iš šių reikalavimų:
pakeisti netinkamos kokybės prekę tinkamos kokybės preke;
per protingą terminą neatlygintinai pašalinti prekės trūkumus;
atlyginti prekės trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus, trūkumus pašalino pats vartotojas;
atitinkamai sumažinti prekės kainą;
gali vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti grąžinti sumokėtą kainą.
Vartotojo reikalavimų vykdymas:
Pardavėjas privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo vartotojo prašymo gavimo dienos pateikti vartotojui motyvuotą rašytinį atsakymą.
Jei pardavėjas nevykdo teisėtų vartotojo reikalavimų Vartotojas turi teisę raštu kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją prie Ūkio ministerijos bei jos teritorinius padalinius dėl savo teisių
gynimo.
Reikalingi dokumentai:
Vartotojas turi saugoti pirkimą patvirtinantį, garantiją suteikiantį dokumentą ir pateikti jų kopijas gindamas savo teises.